Saturday, March 24, 2007


...se vad jag fått uti min korg
se vad jag fått att sticka....
Nyss hemkommen från Österrike tog jag en tur till Sthlm och en traditionell tjejträff. Var på Valdemarsudde och såg utställningen med Kajsa Melantons vävar, mattor och skisser - helt fantastisk! Måste ses. Var även på Nordiska Museet och såg utställning Sticka som Britt-Marie Christoffersson var "mamma" till. Den visade också helt fascinerande skaparglädje och konst - jag blev så inspirerad att sticka annorlunda mönster och modeller! Men se - jag fick med mig en halvfärdig tröja från en av tjejerna, den påbörjades för många år sedan och har bara legat och väntat på mig! Jag har tänkt klippa den mitt fram och göra bredare kanter med eventuellt blixtlås och så får vi hoppas att den faller min kompis Eva i smaken! Garnet är Bergå extra och stickor 2,5-3. Det kommer väl att ta lite tid med så mycket mönster men det blir en härlig utmaning!

1 comment:

Byian said...

Vilket härligt mönster, det kliar i stickfingrarna.