Tuesday, July 10, 2007

Färdiga!


Sådärja, nu är båda pippitröjorna färdigstickade men inte "sträckta". Det beror på att när jag provade dem för någon dag sedan var barnen på spexhumör och det var lite svårt att bedöma ärmlängd osv. Det kanske går lättare att prova när ärmarna är påsydda!
Garnet heter Viva, 100% bomull, stickor 3,5. Det känns ljuvligt mjukt och jag hoppas att det här bli barnens gosetröjor på semestern! Vädret ser ju inte så lovande varmt ut så tröja är väl på plats att ta med.
Tänkte ansluta mig till stickandet i Gubbens trädgård igår men efter en golfrunda på 18 hål var jag lite trött och eftersom jag skulle lägga sista handen vid tröjorna kändes det för mycket att ta med tröjdelar, nålar, sax och garn i stor påse så jag satte mig på balkongen med allt omkring mig och det här blev resultatet.
Nästa projekt lurar i korgen......

No comments: