Monday, October 1, 2007

Stickfrossa..



Idag var jag på Vetestickornas café och träffade de trevliga vännerna. Harriet visade upp sina härliga sjalar och det garn som hon handlat på Öland i helgen - helt underbara nyheter! Ella hade härliga långstrumpor i flerfärgat garn á la Kaffe Fassett, så tjusiga att jag måste väl handla sådant garn också....
Jag stickade frenetiskt på Livas tröja i tutti-fruttifärgade Sisu-garnet, stickad uppifrån och ner - en underbar metod! Den blir ju något större förstås än lillebrors men är lika enkel att sticka bara man börjat! 2 stygn under vardera ärmen behövs - inget mer syende!

Vad som i övrigt ligger i korgen är en påbörjad skön sjal i ett ljuvligt garn som jag köpte av Anette för en tid sedan och 2 röda nystan som ska bli en mössa till mig, känner att jag behöver pigga upp mig lite på huvudet, är annars mest beige och grå. Vidare ligger i korgen ett par tvåändstickade halvfärdiga vantar - tänkt att jag tycker det är så kul att sticka så!
Egentligen borde jag ta fram alla mina nystan 2-trådigt och bara sticka vantar tills garnet tar slut - då kan jag köpa nytt och börja sticka igen. Är väl lite tokig kan jag tro...
Ella, Sofia, Metta och jag planerar att besöka ett stick-café i Linköping på fredag och även kolla in den nya affären "Garnverket". Ser fram emot det!

3 comments:

Inger said...

Välkommen till Linköping,trist bara att jag inte kan vara med på fredag.Kommer att befinna mig i Järna hela den dagen och hela helgen.Fortbildning i jobbet.Affären är fin.

Eva S said...

Det låter ju som ett smidigt sätt att sticka tröjor. Var kan man hitta mönster?
Så där tänker jag ibland om mina strumpgarner. Nu stickar jag upp allt . men jag blir aldrig riktigt klar. :) Det bara är så.

Metta said...

Var på utflykt idag till Garnboden i Sandviken, där jag rekognoscerade inför Hemstickans utflykt den 18 oktober. Fanns en hel del Sisu, både enfärgat och flerfärgat. Kunde inte låta bli att köpa 2 nystan av det röda och ett tutti-frutti. Få se vad det ska bli. Hanamin ska blockas nu.
Vi ses på fredag.
Kram Metta