Wednesday, September 24, 2008

Mössa, sockor och vantar till dagisbarn!

Nu är det klart! Det var lite knepigt med randningen på socka nr 2, lite bryderi hur jag skulle få ränderna att stämma. Allt gick väl dock och det finns inte många cm garn kvar av 1 hg! Jättebra. Nu ville mamman till dagisbarnet att jag skulle sticka en fuskolle - visst ska det bli det men vilken färg? Varit hos Vanja på garnaffären och kollat in lite. Fann grön Sisu samma färg som de gröna ränderna men inte rostfärgat. Föreslår en brun mild färg som alternativ i Smart-garnet, det är något grövre än Sisu. Vi får se vad som väljs. Fortsätter väl under tiden med mina 2-ändstickade barnvantar till någon som fryser om händerna! Kanske är även det något dagisbarn, mina egna har så det räcker ett tag tror jag. Har inte kommit igång med septembersockorna än men väntar bara på inspiration......!

3 comments:

Metta said...

Så fint dagisbarnet kommer att bli. En enfärgad fuskolle är väl inte helt fel till. Det är ju så många färger i mössan, vantarna och sockorna.

Vi ses på Hemgården i morgon. Kram Metta

Anonymous said...

En gul fuskolle skulle bli fint,tycker jag.Men enbart den gula Opalen räcker knappt va??Som du stickade Beata-sockorna i?Det garnet skulle jag välja och eller ta det randiga restgarnet nertill och vikningen av kragen i gult.Räcker det så har du slagit två flugor i en smäll!!Lycka till.
Kram/Ella.

Britt-Marie said...

Vad dagisbarnet så känna sig snygg, riktigt höstig och jag håller med om gul fuskpolo eller grön.

Kram från ett mycket höstigt Luleå