Sunday, January 25, 2009

Hemma igen - ska snart rapportera vad jag stickat!


Efter en vecka i Österrike är jag nu hemma igen. Känns skönt. Borta bra men hemma bäst. Vädret har varit lite si och så, 3 dagar solsken och vackert, 2 hela dagar regn och resten mulet. Roligt att umgås med äldste sonen och hans familj. Tyvärr var lilla tjejen febrig och inte på humör för att prova hästtröjan, men jag tror den passar.

Tyvärr hade jag inte tillräckligt med garn med mig till den tröja jag håller på med, så ut på stan och leta garn. Det var lättare sagt än gjort! I Klagenfurt fanns det bara garn på Woolworth och i Villach fanns en riktig garnaffär med dyra garner. Det fick bli Woolworth och ett nystan på 4 hg marinblått. Av det blir det damasker till två småkillar i barnbarnskretsen! 12-åringen som vi hade med oss har blivit ganska bra på att sticka. Denna vecka har hon stickat ett fodral till sin nya digitalkamera, ljusblått och jättefint! Övning ger färdighet naturligtvis. I morgon ska jag gå på stick-caféet och träffa mina vänner. Ser fram emot det.


3 comments:

Metta said...

Välkommen hem igen. Förstår att du haft det trevligt i Österrike, men att det ändå är skönt att komma hem.

Ja, vi ses i morgon på stick-caféet. Ska bli kul att se vad du stickat.
Kram Metta

Anonymous said...

Välkommen hem igen!Du är saknad!
Spännande med garnspan i annat land!!
Kram/Ella.

Anonymous said...

Det är typiskt sådana där ggr när man äntligen får träffas så blir det någon sjuk.

Men det låter som du hade det superbra ändå, bara att få träffa barnbarn är väl nått otroligt underbart kan jag tänka mig...

är inte farmor eller mormor än, ett tag till akn de få vänta men annars känner jag mig redo för att bli mormor och farmor *Hihi*

Ha det gott/Kram