Wednesday, March 25, 2009

Kamerafodral...


Nu är det mycket på gång. Just när jag gjort ett kamerafodral med krokningsteknik, såg jag att Metta gjort virkade fodral till kamera, telefon och t o m måttband! Lite tankeöverföring kanske.

För övrigt har jag börjat på en FLS, February Lady Sweater, garnet är det ljusa i soffhörnan uppe till höger på bloggen, Cedifra heter det. Hunnit till stället där man skiljer ärmarna från bålen, därefter är det mösterstickning så den stickningen får vila hemma när jag är på Grötö i helgen. Jag har också köpt 3 nystan Brilla som ska få bli en liten trekantig sjal, mönstret har jag men har förlagt det någonstans. Hoppas det kommer fram nästa vecka. Vidare har jag fått en stor kasse med garn från Hanne Falkenberg med en påbörjad poncho. Få se om jag kan sticka den färdigt åt damen som gav mig uppdraget! Så har jag naturligtvis Emmas kavajkofta, alla delar är stickade och hoptråcklade, nu är det bara kragen kvar. Räknat ut att det måste gå åt minst 1 hg och jag har det kvar plus ½ i ett annat färgbad, nästan så att man inte kan se skillnaden. Mot halsen ska det vara resår så om jag tar det udda garnet där och stickar kragens ytterdel av det "rätta" så kanske det blir bra. Hoppas det. Provat skapelsen en gång på dottern och det ser ut att bli bra. Puh!

Min sjal i det vit noppriga garnet får vänta - den stickningen är för stor att ta med till Grötö. Det får bli någon vante eller socka som blir lämpligt att sticka på på tåget hem. Hoppas få se några blogg-kompisar på Grötö!

1 comment:

Häxmamman i Jämtland said...

Ska bli spännande att få se hela koftan färdig för den ser så fin ut det man sett...

Hoppas att du får det trevligt på Grötö/Kram