Sunday, July 12, 2009

Musen Selma



Nu är min mus färdig, liten gul klänning med vit blomknopp i kanten blev det. Jag valde gult då det bara regnar och regnar hela dagarna och jag kände att vi behövde lite solgult här hemma.


Selma passar bra i min jättelika Mårbacka på balkongen, en liten balkongmus blev det alltså! Nu har jag börjat på en overall till släktens minsting som ska döpas i augusti. Mina röda vantar får ligga till sig en stund, hoppas att jag inte har behov av dem än på några månader!




2 comments:

Metta said...

Så festligt att vi valde gula klänningar båda två. Tycker musen har varit fantastiskt rolig att virka och snart ska det virkas flera som lämpliga presenter.

Din Mårbacka ser magnifik ut, så jag förstår att Selma trivs där. Kram Metta

Anonymous said...

Så söt hon är Selma.
Jag ser att hon trivs bra bland blommorna.Kram./Ella.