Thursday, January 7, 2010

Citronsjalen....


Idag har jag verkligen pressat mig till att göra färdig Citronsjalen! (Finns på Knitty.com). Gillade inte färgen, mönstret passar inte mig och inte garnet heller och jag vet inte vem som vill ha den, men enligt mitt lilla nyårslöfte så ska jag ändå försöka få färdigt de saker jag börjar på oavsett jag gillar dem eller ej. Så det så. Bilden blev visst inte så skarp heller. När man inte är nöjd med det man gör känns det i hela kroppen och, ja ni vet, det syns tydligen på kroppsspråket också! Nu ska jag ta itu med nya vantar i ett för mig nytt mönster. Mönstret är taget från ICA-kurirens häfte för många år sedan. Där finns en vante från Gästrikland, en "vattenbärarvante", som lär vara jättevarm och skön. Åker snart till sonen i Österrike och det blir bra att ha vantstickning med, lagom stort!

2 comments:

Anonymous said...

Mina vantar ses med stor beundran här.Jättesköna.
Jag kände direkt att de ville att jag skulle ha dem.Underbara.
Ha det gott i vinterkylan.Kram./Ella.

Eva S said...

Önskar dig en bra resa och ser fram emot att få se bild p vantarna när dom är klara.
Modellen på citronsjalen tilltalar mig så jag ska nog se efter närmare på det mönstret.