Tuesday, May 4, 2010

Bomullskofta till mig själv


Nu är bomullskoftan klar! Garnet var helt underbart att sticka i - Fresco. Dessutom jätteskön kofta att ha på sig. Undviker tyvärr ylle då jag är känslig för om det sticks!
Nu har jag lite dock-kläder på gång och en sjal, 120-19 i Drops mönsterkartotek. Lätt också att sticka i Brilla men nu är det så mycket maskor att jag tappat räkningen! Bild kommer.
Det kanske blir några vantar till, garnet från England är inte riktigt slut än så kanske blir det vita vantar med grått mönster. I min restlåda finns nu ett antal Brillanystan i grönt, beige och brunt, kanske blir det virkade rutor till en väska, har sett hur fina rutor Dödergök har gjort!

4 comments:

Sunna said...

Jättesnygg kofta

Anonymous said...

Den är såå vacker.Kram./Ella.

Inger said...

Trots vädret,mer folk i butiken än på länge.Nu samlar jag mig för att bege mig ut i rusket och ta mig hem.

Eva S said...

Här vilar ingen latmask minsann. Jättefin kofta.Få se nu om jag vågar starta upp min. Tack för tippset.