Sunday, August 1, 2010

Ännu ett par 2-ändstickade vantar...


Mitt i sommaren ja, det är sant. Ännu ett par 2-ändstickade vantar har sett dagens ljus. Kan kännas lite i varmaste laget men jag vet att det kommer kallare dagar. Undrar om äldsta barnbarnet är intresserat av dessa - han slarvade bort paret han fick förra året! Om han inte vill ha dem, ska jag kanske brodera något så de blir lite gladare. Vantarna har jättebra passform, tagit lite här och där från olika mönster och skrivit ner. Undrar om mönstret är något för STICKA:s mönstersida? Där finns ju grundmönster till tunna vantar men detta är grundmönster till grövre 3tr. 2-ändstickade - kanske kan det vara av intresse. Nu har jag tagit fram ett gammalt nystan, rosa Cash-Soft Gepard som ska bli muddar - mönster efter tant kofta. Gjorde 3 rapporter igår och trodde väl aldrig att jag skulle kunna lära mig det utantill men känner att jag är på god väg! Det kanske rent av blir fler par, vem vet. Nu närmar sig Väddöresan, kanske letar jag upp något "gammalt" Opalgarn och börjar med sockar på tåget, måste ju ha något lättstickat.

No comments: