Tuesday, February 15, 2011

Hemlisen på sträckbänken, bara blixtlåset kvar!


Nu är hemlisen (overallen) klar till den lilla i USA! Ska skriva rent mönstret så småningom om någon vill ha det, garnet är Svarta Fårets babygarn, stickor 3. Lätt att sticka med och att tvätta. Det blev lite garn över så kanske blir det ett par sockor också, vem vet. Så har jag börjat på en lusekofta till 5-åringen, fattas lite garn som jag ska hämta på fredag. Till hans storebror 16 år har jag stickat flera under årens lopp, de är numera utslitna favoritplagg!

4 comments:

Sunna said...

vilken finfin overall, klart vi vill se det mönstret

Eva said...

vilken fin overall,helt klart vill jag ta del av mönstret,så kan jag sticka den till mitt yngsta barnbarn....

Metta said...

Overallen blev jättefin och jag hade ju förmånen att se den på caféet i måndags, då den inte var helt färdig.
Hoppas vi ses i morgon! Kram

Eva said...

Tack söta du,va glad jag blir
urmodern@hotmail.com
är min mail adrs. ska göre den framöver.
Kram!