Friday, March 11, 2011

Irlandströja, stjärnhop och inköp!

Lycklig mormor, det var rätt färg på mössan! Igår var Metta och jag först på caféet och på kvällen på en fantastisk konsert. 3 olika kompositörers verk fick oss att rysa. Först Bartok som jag egentligen inte lyssnat så mycket på tidigare, men stycket vi hörde var pampigt och imponerande. Därefter var det Rhapsody in blue med en ung pianist - han levde sig in i stycket och var fantastisk! Efter stående applåder satte han sig ner igen och rev av, som jag uppfattade det, en serie jazzlåtar av högsta klass. Vi satt så att vi såg hans händer på flygeln och jag blev stum av beundran! Hoppas få se mer av honom. Som sista stycke efter pausen h
örde vi Dvoráks 7:e d-mollsymfoni - också den spelades underbart av vår fina symfoniorkester.
Det blev lite stickat igår också, håller på med irländska tröjan till L 6år och så stjärnhop förstås. Har gjort 7 stjärnor i mittlinjen. Idag var jag i Linköping hos Ulldockan och hennes
affär, kom hem med Lapplandsgarn, Duo till poncho och ett nystan Alpakka som komplement till det blå jag hade sedan förut. Ska bli vantar naturligtvis!













4 comments:

4U2 said...

Så vackert!
Missa inte min "garn rea idag"! Ha en fin lördag.

Metta said...

Tack så mycket för en fantastisk torsdagskväll på De Geerhallen! Härlig konsert med höjdpunkten som var Rhapsodie in Blue och extranumret som pianisten Steven Osborne bjöd på.
Din Stjärnhop blir fin liksom den gröna tröjan till L.
Ha en bra fortsättning på helgen!

Astrid said...

Vad vore livet utan musik? Tyst o tråkigt!
Bra idé med aftonväska :D
Stjärhopsmönstret lär man sig utantill, det är en bra TV-stickning.

Inger said...

Tack för besöket. Jag har inte kommit lika långt som du på min stjärnhop.