Saturday, December 22, 2012

Julavslutning på caféet
















Den 20:e december hade vi avslutning på Vetekornet och 17 stickande damer serverades julgröt, skinksmörgås, kaffe och pepparkaka. Jättetrevligt att så många kom! Det var både julklappsstickning och "vanlig" stickning, kofthäxestickning osv. Själv höll jag på med en liten overall i lila till minsta barnbarnet, den blir inte färdig till jul men snart i alla fall. En mössa med prickar håller också på att bli klar och så har jag förstås min stora kofta i kofthäxeprojektet att sticka på. Nu har jag dessutom fått mera garn så jag kan börja på bak/framstycket när som helst. Här hemma är det julpyntat färdigt och skinkan griljerad. Skönt vara ute i god tid. Nu ska jag gå ut och ta en promenad i snövädret - skönt lagom kallt i alla fall. Ska  ta bild på mina stickningar så småningom.
Önskar alla en riktigt God Jul! med mycket stickning och lugn och ro - det är väl det vi allra helst vill ha eller hur?

6 comments:

heidi said...

Det ser verkligen jättetrevligt ut!

önskar dig en riktigt God Jul också!!!

Siddis back home said...

Så koselig dere har det! Ha en riktig God Jul !

Eva S said...

Vill Önska dig God Jul och Gott Nytt År!

Metta said...

Tack för avslutningen. Mycket trevligt att så många kom till julgröten.
Önskar dig och din familj en riktigt God Jul! Kram

Pysselfarmor said...

Vilket gäng! Så trevlig ni verkar ha det.

Den där sköna sjalen kommer mottagaren att njuta av. Den ser så varm och go´ut.

Ha en jätteskön jul! Sticka lugnt!

frisky frog said...

Vilket härligt gäng!
En riktigt skön julhelg önskar jag dig och de dina!
/kram