Wednesday, April 25, 2007

Evas tröja...


Väl hemma igen har arbetet med Evas tröja fortsatt. Det är mycket mönster att hålla reda på och jag funderar hela tiden över hur jag ska kunna göra bålen vidare med framkanter och hur breda de ska vara etc. Har någon något förslag? Om jag stickar bålen upp till halskanten maskar av några m och klipper därifrån och rakt ner (efter att ha sytt noga förstås) och räknar med ca 8 cm med framkanterna kan jag kanske få rätt på var ärmarna ska sitta och sedan våga klippa där med..... det var några år sedan sist jag gjorde det men skam den som ger sig. Nederkanten är lite vågig och jag tänker nog klippa bort den och göra den lite snävare så tröjan inte blir som en kjol nedtill. När ärm nr 2 är klar klipper jag.....En undran till som jag har är om framkanterna ska vara ljusgrå eller mörkgrå? Det mörka grå nedtill på bål och ärmar ska vikas in och sys fast enligt mönstret. Ljusgrå kanske bli bäst, den dagen den sorgen (eller glädjen över att det snart är klart!).

No comments: