Tuesday, June 26, 2007

Pippi på pippi-tröjor













Vår härliga dotter förärade mig en underbart fin kudde som hon sytt och stickat till morsdag - hon tyckte väl att våra bleka kuddar i den lika bleka soffan skulle muntras upp med någon i färg! Jättelyckat. Nu har jag försökt mig på lite dominostickning också, kanske kan det bli till någon kudde också, vem vet.




Så här långt hann jag på tröjan på resan. Igår kväll blev ärmarna helt klara samtidigt som jag såg den engelska deckaren - mycket spännande! Ikväll är det ju den gamla traditionella deckare med mord i Midsomer, den ges ju i några avsnitt varje sommar. Ser fram emot det och stickandet som går jättefort när det är spännande saker som händer i rutan! Garn har redan inköpts till tröjan till lillebror, det ligger i korgen.



1 comment:

Metta said...

Verkar matcha bra med dominostickning på den andra kudden. Har du tänkt ha någon ljus kant som avslutning runt om? Ska bli trevligt att se den färdig.

Det bästa med stickning är att man kan titta på tv samtidigt, men det får inte vara någon komplicerad stickning. Nästa vecka börjar Miss Marple också. Ser fram emot det.