Thursday, December 4, 2008

Julgröt på stick-caféet



Idag hade vi julgröt, skinksmörgås och kaffe med pepparkaka på stick-caféet! Ett 15-tal stickerskor samlades klockan 13 och åt den nu traditionella julgröten med skinksmörgås, jättegott och trevligt. Vi stickade naturligtvis också till kaffet efteråt och det var många som hade med sig nya och nygamla "stickningar". Vi hjälptes åt att läsa mönster och tyda tecken - det är ju det som är så bra med stick-caféer - man hjälps åt att lösa diverse problem och får inspiration att sticka lite moderna och ovanliga saker. Några hade med sig Johannas adventskalenderstickning. Metta stickade i alpakkagarn, jättefint och mjukt och Teta i något rostrött. Jag själv hade min "adventskalenderstickning" hemma, stickar den i Big Verona, syntetiskt garn, tyvärr kanske. Undrar om inte det blir något halsduksaktigt eller något annat klädesplagg och då kan jag inte använda ull tyvärr. Tycker att ull kliar alldeles förfärligt på huden och får nöja mig med syntet. Det blir naturligtvis vackrare med ull men vad gör man?

Fr. vä: Britt-Marie, Christina, Kjerstin, Gunilla, Lotta, Britt, Metta, Kine och Ella.

2 comments:

Anonymous said...

Vi hade det väldigt mysigt som alltid!Skaparglädjen och trivsamheten med härliga skratt och
många roliga händelser som vi stickar in i vara arbeten, och delar med oss till varandra.Det lever man länge på.
Glömma bekymmer och" bara vara "..det tycker jag att vi gör.
Ha det bra.Kram/Ella.

Britt-Marie said...

Så mysigt ni har det, önskar verkligen att jag var där.

Lovikka vantarna ser så varma och sköna ut.

Att få till ett mönster som börjat kärva är inte lätt men det blev så snyggt, dockmössa, fniss.
Snygga vantar lär det bli i slutändan.

Kram från ett kallt Luleå