Sunday, May 24, 2009

Babykoftan klar!


Koftan blev klar igår kväll! Tycker den ser liten ut men det är ju meningen att den ska användas direkt. Stickat den i stl 3 mån från mönster i Drops nr 18 men gjorde små flätor på framstycket istället för det mönster som var på beskrivningen.

Har fått se och känna på Mettas "studentråtta" som hon gjort efter mönster av Alan Dart. Den ser så gullig ut att jag måste göra en sådan till makens brorsbarn som springer ut den 5:e juni! Räknade ju alla mina projekt häromdagen. Då var det 11 stycken, koftan klar, fodral till navigatorn klart - då är det 9 kvar. Dvs 10 kvar om jag räknar in råttan....och 11 om jag startar sockor till babyn, 12 om det ska bli en mössa också.... Så det kan bli! Antar att mina sjalar blir liggande till hösten men jag ska ju ha något att göra då också!

3 comments:

Metta said...

Så söt koftan blev. Måste passa alldeles utmärkt att använda direkt till det lilla barnbarnet.

Lycka till med musen!

Ha en bra resa till Österrike, så ses vi på torsdag. Kram Metta

Inger said...

Så fin koftan blev(som om jag trott något annat).Jag har blivit färdig med koftan ikväll(FLS).

Eva S said...

Så gullig liten kofta!
Må gott