Tuesday, June 9, 2009

"Min marinblå"

Nu har jag också startat med "tant koftas kofta", kallar den nu "Min marinblå". Använder st 3,5 och har 24 m/10 cm. Detta gav mig 126m och jag fördelade dem enl. följande: Framst 19mx2, ärm 21mx2 och bakst 38m+ 8m för kanten, dvs 4 m från vardera stycket överlappar ju varandra. Det går jättelätt att sticka och jag ökar i den andra m på var sida om markören, på detta sätt får jag 4 slätstickade m som dekoration vid ökningarna. Vet inte riktigt om jag ska göra något mönster på koftan men kanske. Är lite nyfiken på vad som händer i morgon, tills dess ska jag ha stickat mina 10 cm! Som alla ni andra har även jag en hel del i stick-korgen som behöver åtgärdas om jag skulle bli färdig med vad jag tänkt på min marinblå ikväll.....


Observera de små markörerna som jag fått av BrittmarieL i Luleå! Jättebra att ha nu.





2 comments:

Tant Kofta - Lotta Blom said...

Det ser så bra och snyggt ut!
Hej fr. Koftan

Metta said...

"Din marinblå" ser ut att bli fin. Kul att få se så många olika koftor när vi är klara.

Tyvärr verkar det bli regn på lördag, så vi får se hur det går med WWKIP-dagen. NT fick ju med det i veckans program.