Wednesday, December 23, 2009

Da´n före dopparedagen!



Nu har jag pysslat färdigt inför julen, saffransbullar, pepparkakor, skinka och Janssons m.m- allt är färdigt, det är bara att sätta sig ner och njuta av friden som sakta lägrar sig. Vi har i år minskat pyntandet ganska mycket, men jag kan ändå inte låta bli att göra vår "kyrkbacke" med representanter från Lappland, Vadstena, Skåne och de små porslinsfigurerna som åker i pulkabacken är från min mammas barndom. Min morfar hade köpt dem i Holland i början av 1900-talet!!! Så länge sedan.. men jag känner att det är ett måste att ta fram dem varje jul. Fick en kommentar om kyrkan, vet inte vad den heter men trodde det! Tomtarna är bara ett fåtal av alla som vi fått varje jul sedan vi gifte oss, känns också angeläget att ta fram till jul!
Önskar alla som tittar in på min blogg en
GOD JUL! och ha en skön helg!
MERRY CHRISTMAS TO ALL OF YOU!

5 comments:

Anonymous said...

God Jul på dig. En liten undran. Är det kyrkan på bilden du säger är en avbild av Seglora kyrka på skansen? I så fall har du blivit felinformerad - så ser inte seglora kyrka ut varken den på skansen eller den i Seglora.

Inger said...

Härligt att vara så väl förberedd,själv har jag aldrig förr gjort så lite till jul.Det mesta har familjen fått göra,jag klädde inte ens granen och har heller inte flyttat en enda sak i den.

Sunna said...

Ha en trevlig fortsättning, vad fint du pyntat

Linda said...

Gott slut och ett Gott nytt år önskar jag dig! Kram Linda

Sunna said...

Tack för att du vill vara med och tävla hos mig, önskar dig en massa tur