Thursday, February 4, 2010

Nyckelpigemössa


Så var det dags för nästa lillflickas mössa! Stickade den i M&K:s baby/ekoull och det svarta var en blandning av soya och merinoull. Hon har redan använt den vilket gläder mig naturligtvis. Kanske gjorde jag den lite för stor, få se om jag kan fixa det på något vis. Nu har jag gjort 3 par prickvantar och håller på med mitt 4:e par, de blir jättevarma och sköna och nu när jag kan mönstret går det ganska fort. Overallen till 5-åringen i Linköping är nästa klar också, ska sätta ihop ben-bål-ärmar och sticka oket i morgon. Hoppas den blir klar medan det är så kallt ute och mycket snö - den behövs verkligen då. Nästa projekt - jo det får nog bli 2-ändstickning igen, jag är helt såld på den tekniken! Vi var en lite tapper skara på stick-caféet idag, 4 st och en som kom och hälsade på en kort stund! Undrar om det inte var den myckna snön som hindrade våra vänner från att ta bilen och komma in till stan? Vi är ju inte vana att ha så här mycket snö i mellansverige, skolor stängs och snösvängen hinner inte med de små vägarna, krångligt att köra bil och halkigt att gå. Nu är det i alla fall ljusare på eftermiddagarna, det var dagsljus när jag gick hem vi 16-tiden, ser fram emot den vår som kommer så småningom!

4 comments:

Inger said...

Det är underbart med ljuset som är på väg tillbaka.Snögloppet i stan är inte lika underbart,för att inte tala om de trånga gatorna här hemma.

Sofia said...

Tyvärr kan jag inte göra er sällskap på stick-cafét längre eftersom jag jobbar på eftermiddagarna. Men tro inte att jag inte saknar er, för det gör jag!!!
KRAM, Sofia

Sunna said...

Vilken söt mössa, hörde på radion att det fallit omkring 2m snö under den här tiden, helt otroligt

Anna said...

vad söt! :)

jag har nyligen startat min blogg, kika gärna in!

hälsningar Anna