Saturday, February 13, 2010

Vantar igen....


Så var det stick-café igen och stämningen var hög som vanligt. Hade stickat färdigt ett UFO, naturfärgade 2-ändstickade vantar och vips så var de anammade av en av stickvännerna! Vantarna hade inget "namn", stickade lite på känn och lite efter Kerstin Jönssons mönster och även lite från "Miekos vantar", ett mönster som vi fick på Grötö förra året. Mudden går att vika upp som man ser på den ena vanten. Nu heter vantarna Ann-Marie efter damen som blev så förtjust att hon beställde 3 par till!!!! Det är ju det roligaste jag har, att få beställning och uppskattning för det jag gör! Hoppas vantarna värmer också. Kanske hade jag kunnat anmäla mig till OS-stickningen med ett par sådana men gjorde inte det. Jag stickar ju ändå! Idag ska vi ge oss ut i snöyran och fara till grannsstaden och överlämna hockeyoverallen. Ev. blir det ett lite foto på den lille hockeyspelaren!

No comments: