Saturday, July 3, 2010

Jättevarmt, knappast stickvänligt...


Nu har vi haft några heta dagar här, närmare 30 grader och det ska visst bli ännu varmare i morgon. Har alltid älskat värmen men 30 är lite i mesta laget. Man måste ju dricka mycket och svalka av sig så ofta det går. Någon stickning blir det inte dagtid, möjligen i svalkan på balkongen kvällstid. Jag har gjort en bomullskofta som jag fått beställning på av barnbarnet, den var rolig att göra och gick ganska fort. Ecobomull från M&K var det, garnet delade sig gärna vilket gör att det är lite jobbigt bitvis. Repat upp de blå sockorna, (se tidigare inlägg) och minskar lite på fotens maskantal och stickar en vanlig häl osv. Då kanske det blir användbara barnsockar. Är annars fantasilös, vet inte vad jag ska sticka. Den 5-årige pojken, ett av barnbarnen som ofta är här, beställde en rustningströja, finns på bild i Kreativ Stickning sista numret. Går väl till Vanja på måndag och kollar om hon har Freja grått med silver i, rosa med silver har jag tidigare köpt.
Snart är det Stickstämma på Väddö och jag tar väl med lite smått att sticka på på vägen, tåg, T-bana och buss blir det nog. Funderat på att ta bilen men är inte så förtjust i trafikstockning in till Sthlm på söndagseftermiddagen, har känt på den förut. Ut ur Sthlm är ingen konst, värre som sagt in till stan.

3 comments:

Sunna said...

jättesöt kofta, tror det är värmen som påverkar stickinspirationen

Soili said...

Det år lite trögt med stickning i sommarvärmen.....det har jag också märkt.
Om du vill vara med i "Vackra Vantar Värmer" skicka ett mail till kamilla at mittens .se
Vantmönsrena är hennes egna,hon skickar mönster till dej.
Lycka till på Väddö.

Humlan said...

Hej Kerstin,
Hoppas allt är bra med dig i värmen! Med mig och barnen är allt bra. Jobbar fortfarande - denna veckan också sen är det äntligen semester. Har skaffat mig en kolonilott där jag försöker vara så mycket som möjligt - du kan ju kolla in min blogg.
Ha det gott!
Kram
Humlan