Monday, November 15, 2010

Lokalföreningsträffen i Linköping

Tack alla trevliga människor som var med på Stickas lokalföreningsträff i Linköping i helgen! Lättsamma dagar med mycket stickning och information, stor kreativitet och många fina idéer som styrelsen fick med sig hem inför nästa verksamhetsår. Lördagen var ägnad åt grupparbete s k ”brain storm” om vad vi kan göra i lokalföreningarna för att göra dem attraktiva osv. På eftermiddagen blev det bussfärd till Östgöta Ullspinneri nära Ödeshög, ett litet men effektivt ullspinneri mitt ute i skogen. Börje visade oss runt bland kardmaskiner, spinnmaskiner och visade hur man i slutändan gör härvor som vi kan köpa. Nästan alla färdiga härvor vägs, de får absolut inte väga för lite!! Inköp blev det många, en härlig samling underbara garner i många färger kom med hem. På söndagen blev det intressanta diskussioner och styrelsen fick många synpunkter och idéer. Jag läser mycket ofta Stickas hemsida och blogg, informativ och trevlig. Styrelsen önskade få en ”verksamhetsberättelse” från lokalföreningarna. Vår lokalförening Hemstickan gjorde en ambitiös redogörelse det första året, men det var bara några få lokalavdelningar som sände in bidrag då. Kanske blir det fler nu.

Uppgift denna helg var också att sticka el virka disktrasor av lingarn. Min disktrasa gjorde jag klar idag, stickade den i ”one row”-modell och tror att det var ett bra val. Började också på en krokad men den är jag inte så nöjd med, blev lite sned i början, måste gjort fel någonstans. Klart man kan repa upp…..

Mitt UFO denna vecka blir de rosa muddarna, stickade en bra bit på mudd nr 2 då jag upptäckte att jag stickade med st 2,5 i stället för 2 – det var bara att repa upp…..

Fler bilder kommer i morgon

No comments: