Monday, June 6, 2011

Babytröja

Det har inte blivit så mycket skrivet på bloggen sista tiden, har mest varit ute i det härliga vädret! I onsdags fick jag en påse garn av dottern och ett mönster, en liten kofta till ny medlem i kompisfamiljen skulle det bli! Jag har alltså stickat för brinnande livet varje liten stund som jag suttit still, igår blev den lilla tröjan klar! Mönstret påminner mycket om det jag stickade på barnbarnets tröja nedan, men lite egna idéer från dottern blev det, t ex det färgade skärpet. Dekorativt och modernt tycker jag! Grundmönstret var ur Drops babykatalog, 20-12. Tossor och mössa hann jag inte med (tröjan ska överlämnas idag) men det får bli en senare stickning. Så har jag ju barnbarnströjan igång och alpackatröjan till min väninna i Sthlm. Tyvärr är det garnet lite för varmt att sticka med när det är över +25 grader vilket det har varit de senaste dagarna. Under helgen har jag också hunnit med ett par golfrundor i bil och med krycka, måtte jag slippa den snart!

2 comments:

Sunna said...

vilken underbar kofta

Sunna said...

vilken underbar kofta