Wednesday, July 6, 2011

Alpackatröjan klar, dock-kläder

Nu är tröjan till väninnan i Sthlm klar! Stickad i beige Drops Alpacka. Den är lite snäv till mig men är gjord i stl S, få se om den passar U-B! Mailat henne men tror att hon är på landet så jag väntar med att skicka upp den. Ganska nöjd, men garnet var lite svårt att sticka bara slätstickning med, garnet har struktur och är lite luddigt, ludden följer med några maskor och blir sedan kvar på en maska. Följden blir att den maskan blir lite större.....om ni förstår vad jag menar. Varm och otroligt skön är den i alla fall. Så har jag stickat lite dock-kläder på beställning, kofta, byxor med rosa blommor och en liten klänning med gula fjärilar som "står ut", precis som barnbarnen ritat. Undrar om det duger. En liten hjälm till dockan blev till igår också, roligt med småplagg ibland. Nu vet jag inte vad jag ska ta till, förmodligen blir det hjälmar till Kongo eller också blir det vantar.
Har ju många mönster men skulle vilja sticka några i dubbelsstickning, kul teknik. Idag är det mulet och det blir lite städning och pyssel framöver. Tänk om jag skulle köpa lite nytt garn??????



3 comments:

Sunna said...

de tråkigaste dagarna räddar man med lite garnköp, vilka fina grejer du gjort och så supermysig tröja

Rät&Avig said...

Tack för uppmuntran!
/Ann-Britt

Inger said...

Håller med om att det är kul med lite små plagg ibland.Söta är dem så de borde gå hem.