Monday, October 24, 2011

Resa, datortrassel och stickevent i Habo


Resa, datortrassel och stickevent i Habo - allt detta har gjort att jag inte varit inne och skrivit på bloggen på länge. Resan gick till Frankrike och var alldeles utmärkt! Kryssade på Saone och Rhone
13 slussar och utflykter till vingårdar och vackra platser - jättefint! Min alldeles nya dator som jag köpte för 3 veckor sedan hade ett fel, en ingång för USB-minne var paj och jag fick lämna tillbaka datorn och ta till min gamla som nu är jätteslö. I helgen var Metta och jag på stickevent i Habo. Vilken helg! Det var Risbro-
gäddorna som ordnat en alldeles fantastisk stickhelg i Habo. Det var som om man satt på ett stort stick-café - alla talade med alla stickade frenetiskt. Många bloggvänner var där och det är
alltid roligt att få ett ansikte på bloggnamnet! Mycket stickat blev det också vid alla bord, sockor, sjalar, koftor, barnkläder, muddar - ja allt möjligt. Det var en sann fröjd att gå runt och se allt. Flera bord med garn fanns också att känna och lämma på och naturligtvis köpa. Jag har mycket garn hemma men kunde i alla fall inte låta bli att köpa
2 hg peruanskt ullgarn av Rachel från Falkenberg. Risbrogäddorna -Carin och Anna - hade ordnat allt så perfekt och vi åkte hem jättenöjda att få ha varit med! Jag lärde mig också hur man sticka kvastskaftstickning - kul idé och blir bra till en sjal kanske. Såg också på när man gaffelstickade, det kanske inte blir min nästa grej men man vet inte. Nu återgår jag till mina vantar - stickar herrvantar och de tar ju lite längre tid än damvantar.

3 comments:

sinneskatten said...

Och jag är tacksam över att jag fick lära känna dig och Metta lite. Hoppas vi ses nästa år igen.

Rät&Avig said...

Låter som en härlig helg!
Själv ska jag åka på Stickläger i Norr, och det ser jag verkligen fram emot!
Har förstått att det är nåt speciellt med dessa sticksammankomster...
/Ann-Britt

garnlek said...

Jag måste nog åka på något stickläger. Låter väldigt mysigt!