Monday, February 20, 2012

Älvsjömässan, jägarvantar

Tiden går så fort - redan 2 dagar sedan Syfestivalen i Älvsjö! Hela lördagen gick åt att titta, känna, klämma på garner. Krama vänner från blogglivet osv hann jag också med vilket gladde mig mycket. Metta, Margareta och jag var även på STICKAS årsmöte, det flöt fint och många idéer finns hur vi ska fortsätta i föreningen. Lite synd att det inte finns så många norrbottningar med på mötena. Har ju själv bott däruppe och vet att det finns oerhört många kreativa tjejer där, en bloggare bl a Rät&Avig är en mycket duktig och produktiv stickerska. Dyrt att ta sig till Sthlm förstås men i en annan förening jag är med i har vi reseutjämningsbidrag, dvs alla deltagares resekostnader räknas samman och delas med antalet deltagare - några får tillbaka pengar och några får betala mer, detta gäller i en förening som har distriktsmöte, alltså inte över hela Sverige. Nå, en del köpte jag också, Knitpro - stickor som fattas i mitt förråd och så boken om flerfärgsstickning. Ser trevlig ut och kanske blir det en liten ruta ikväll. Barnbarnen är här idag och i morgon och så mycket stickat blir det inte då. Sportlov sägs det, men det töar och fryser om varannat och vi ska inte åka skridskor eller skidor i år. Kanske blir det en bio på eftermiddagen, annars är de nöjda med spel och dator och lite av varje. Ska göra pannkakor till lunch, det brukar gå hem!
Jägarvantarna är klara och ivägskickade, hoppas de kommer till glädje och kan värma händerna i väntan på älgen.....

4 comments:

myzpyz said...

härligt att få kramas med dig :)

Inger said...

Det känns så trist att inte ha varit där,men får trösta mig med allt garn jag har runt mig hela dagarna.

Pysselfarmor said...

Gick inte på Syfestivalen för jag hade min kurs på HV hela helgen...

Antar att boken du köpte handlar om flerfärgsstickning för "vanlig" stickning och det är inte exakt samma som för tvåändsstickningen. Vid tvåändsstickning har man alltid minst två trådar i höger hand...och så ska man hålla reda på ytterligare ett par stycken på höger sida...men det går att lära sig insåg jag så det är bara att träna på som vanligt med allt nytt.
;-))

Lycka till med flerfärgsstickningen och det kommer att gå alldeles utmärkt.

Eva S said...

Det låter härligt. Alla som var där verkar så nöjda. Ha en bra helg och må gott.