Monday, March 5, 2012

Stickas vantar, den tredje

På STICKA:s årsmöte fick vi med hem ett mönster på vantar och 2 nystan Rauma Finull. I min påse låg svart och vitt. Detta är resulatet av "mysteriestickningen" som legat på Stickas hemsida och mönstret är gjort av Tålamodspåsen. Läckert mönster och fantastiskt fin passform på vanten. Om jag gör en till blir det nog med stickor nr 3, stickar hårt och har här använt stickor 2,5. En vante får ju inte sitta för tight. Nu har jag sticktorka igen, tagit fram mitt gråa 2-ändstick-ningsprojekt, vantar förstås! Annars kanske jag kan börja på en tröja till "jägarsonen i norr", han fick en för många år sedan han har den fortfarande men i tankarna hos mig är den säkert alldeles för välanvänd för att vara snygg! Den norskinspirerade koftan till dottern är färdig, fick inte fota den förrän det finns ett blixtlås eller hyskor och hakar i den! Så, jag får vänta med att presentera den för kofthäxorna på FB. Den hann bli klar innan påsk i alla fall!

5 comments:

myzpyz said...

åh va fina dom blev o va snabb du är!!!
kraMyz

Stickorren said...

Redan klar! Så fina dom blir! Ja, Tålamodspåsen kan det där med mönster på vantar. Kram

Anonymous said...

Å så vackra vantar!

Pysselfarmor said...

hmmm det var jag som lämnade kommentaren ovan! Jag vill inte vara anonym :-)

Lead Abatement Durham said...

Great read thankyyou