Wednesday, May 23, 2012

U-B:s kofta och mera garn

Nu blir det inte så mycket stickat, det känns som om sommaren kommit hit redan! Vi hade ju kallt förra veckan men nu är det riktigt varmt. Sitter på balkongen och stickar och räknar ut hur många maskor osv jag ska ha på bakstycke osv på den svarta koftan till U-B. Ärmarna är klara till ärmhålet, koftan kommer att ha raglanärm. Här är en liten bild på början av vänster framstycke. Det får inte dra ihop sig nedtill, därför är det fler maskor i flätmönstret än i slätstickningen. Få se om det blir bra. Fortsätter med flätan upp utmed kanten. Om den ska fortsätta runt måste jag nog sticka den plus den rätstickade kanten för sig när framstycket är klart. Det blir att fixa och trixa lite, måste säkert sy på den liggande flätan på bakstycket. Det går bra att sticka svart då det är så ljust ute! Har beställt isländskt garn till en fiskartröja till son 3. Han har full koll på hur den ska se ut med mönster osv, alla mått har jag fått så nu väntar jag bara på garnet som kommer från www.ankisdesign.se där det finns jättemånga fina färger och garner att välja bland. Köpte Fabel förra veckan och trodde jag skulle kunna göra fina gråa sockor med rosamelerat mönster, men mönstret syns inte så nu får garnet ligga lite. Nästa helg, 1-3 juni ska jag till Hudiksvall på stick-event. ser fram emot det. Uppgift hemma är att sticka några rutor 10x10cm och ta med. Har gjort 2 men det blir säkert fler.

2 comments:

myzpyz said...

halloj!
finfin kofta :)
hoppas ni får superskoj på stick-event, jag åker hem till Österrike på lördag o kommer hem 9-10/6!
kramar o kärlek,
Myzpyz

Sunna said...

wow vilken kofta det verkar bli, idag har jag suttit i solstolen och stickat ullkofta men det blev alldeles för varmt