Saturday, July 14, 2012

Wingspan och Sthlm-resa

Så här långt hann jag på min Wingspan i bilen till och från Sthlm i veckan. Den är jättekul att sticka och mycket lämplig stickning att ta till när man inte kan sitta och räkna och kolla mönster hela tiden. Garnet är Fabel och färgen är egentligen mer rosa än på bilden, men så här blev det. 50 g har hittills gått åt och jag har 50 till, så lite större blir den ju. Kanske passar den kring dotterns hals, vad vet jag tror inte jag passar i en sådan! Ikväll får det bli lite provstickning på fiskartröjans hals - eventuellt blir det fläta, räta och aviga och fläta igen. Vi får se. Har inte varit på stick-caféet på länge, få se om jag har någon möjlighet att gå dit i veckan, måndag och torsdag på Gubbens. Inte kul om det regnar naturligtvis. Vår resa blev jättelyckad och vi fick mycket god mat och mycket trevliga kvällar hos son, barnbarn och vänner. Med golfen gick det lite si och så men jag är så van vid det numera, mina knäna håller inte riktigt hela vägen men det är skönt att komma ut på banan och trevligt är det alltid. I morgon är det golf på hemmabanan om det inte ösregnar förstås. Då stannar jag hellre hemma och stickar!

4 comments:

Siddis back home said...

Så nydelige farger du strikket i! Happy Knitting!

Skarvtjärns Greta said...

Jag måste nog göra en Winspan jag också. Behöver något under resan söderut. Här regnar det varje dag och jag sittter i Sjöboden i Stocka. Det blir säkert bättre väder också...

Pysselfarmor said...

Fiiiiin!
Kul att se vilken genomslagskraft internet har - när någon börjar sticka en grej så är det som ett virus sprider sig i stickvärlden
;-))

Anonymous said...

Wingspan heter sjalen!!Jag har gjort några stycken. Rolig stickning./Ella.