Wednesday, January 2, 2013

God fortsättning!

God fortsättning på år 2013! Konstigt att skriva dessa siffror men man vänjer sig väl.
Jag har haft lite olika projekt på gång de senaste veckorna. Min kofta i grått och vitt tar tid, jag har gjort ärmarna men vet inte riktigt om jag ska fortsätta med bålen i den spräckliga mönsterstickningen, det passar inte riktigt in i min övriga garderob, dvs jag köpte ett par gråa byxor idag så kanske ändå....
En lilafärgad overall till barnbarnet som är 3,5 år håller på att bli klar, ska bara kolla lite mått igen så jag vet när jag ska maska av för ärmarna. Mysteriestickning på STICKA:s hemsida kom jag igång med häromdagen, hittade vinrött garn från Ullcentrum och började i stor stil. Stickor 2,5 som jag är van vid men upptäckte efter mudden att vanten skulle bli jättestor. Bytte till st 2 och nu ser det bättre ut. Kanske blir den ändå så stor att jag får in ett par tunna skinnhandskar i dem, det vore ju en bra lösning tycker jag. Mönstret är ganska knepigt med mycket trådar på baksidan men jag hoppas jag lyckas.


4 comments:

heidi said...

mysteriestickningen ser bra ut såhär långt:) likaså den lilafärgade overallen:)

önskar dig en god fortsättning på 2013:)

heidi said...

Tack för kommentaren på min blogg!

ja, det är verkligen roligt att sticka med flera färger samtidigt:)

Astrid said...

Visst är det spännande med mysteriestickning! Gillar färgen på dina vantar.
Hon är duktig att variera teknikerna, EvaL8, man lär sig något nytt under arbetes gång.

Pysselfarmor said...

God fortsättning själv och du har flera "grejer" på gång. Ja det är skönt att variera. Vantarna är estniska...fiskfjäll har jag just stickat ett par muddar i...och det är kul att sticka Roositud.