Monday, March 11, 2013

3 vantar och lite till....


Nu har jag laddat kring min fåtölj: fingervantar till en son, fingervantar till dottern, marsvantar Vottealong 2013 på FB, tröja med hästmotiv till ett barnbarn och så kanterna till min tröja som ska vara klar innan påsk, är med i kofthäxorna på FB. Hur jag ska hinna allt? Jo, jag sitter med vänster fot i högläge och går mycket lite. Opererad för en hallux valgus och det tar nog några veckor innan jag är helt OK att gå och springa som vanligt. Op gick utomordentligt bra, har inte haft så ont som alla beskrivit för mig. Mår alltså jättebra och kan sitta och sticka länge utan att ha dåligt samvete. Blir lite uppassad och det känns ju faktiskt inte så dumt. Solen skiner in i vårt vardagsrum och om det blir lite varmare tar jag mig nog ut på balkongen och njuter av vårsolen. Det brukar bli ganska varmt därute.

3 comments:

Emmas dagar said...

Då har ju du det hur bra som helst!
Hoppas ändå att foten blir bra snabbt :-)

heidi said...

det låter som bästa sortens sjukskrivning:)

hoppas också att foten läker fort och bra, medan du stickar klart - för det var verkligen många projekt du har på gång:)

Pysselfarmor said...

Sicken tur att du har stickningen. Ja den operationen har jag gjort på en foten också.....6 veckor får man ta det väldans lugnt och inte kan man precis springa när det veckorna ha gått!

Var rädd om dig och sticka lugnt!
//kram Gun