Tuesday, June 11, 2013

Vantar i värmen!

Jodå, visst stickar jag vantar i värmen! De här är i Visjögarn, favoritgarnet. Mönstret har jag hämtat ur en bok från Färöarna om stickning. Enkelt men jättesnyggt. Nu har jag garn över av det röda och gröna, funderar på att göra en liten vante med blommor på mudden, den får i så fall ingå i Vottealong 2013.
I övrigt har jag börjat på en liten sommartopp till mig, en hästtröja till och så förstås knegar jag på med tröjan med mönster från Maskor och Medeltid. Det blir jättevarmt att ha en sådan tröja i knäet och den behövs ju faktiskt inte förrän till hösten/vintern. Kom ju hem med ung 3 kg garn från Hudik, kan inte klaga på att jag inte har något att sticka av men däremot vet jag inte riktigt vad jag ska sticka av allt. Planer finns men ändå..

3 comments:

Inger said...

Fina vantar, plötsligt när jag läser din text kom jag på silkegarnet som jag köpte från Solsilke på Grötö ett år. Det är nog på tiden att det blir ett linne nu. Ska nog ta fram det ikväll.

Pysselfarmor said...

Både stickningen och broderiet har legat nere ett tag hos mig nu. Blir dock litet inspirerad nu när jag ser dina fina vantar. Det är ju bra att ha dem stickade innan vintern kommer....som vi inte alls ska tänka mera på än så! ;-)

Vad skönt att du har mycket garn!

Anonymous said...

I was recommended this website by my cousin.

I'm not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my trouble. You're wonderful!
Thanks!

my website ... plus.google.com/1162...