Wednesday, August 6, 2014

En liten bit på väg..

Nu är jag en liten bit på väg med min filt. Det röda och det mörkblå håller på att ta slut men det kan inte hjälpas. Kanske har någon i mitt stickgäng lite Visjö över som kan tillföras min filt?  Dominorutorna är roliga att gör och det går utmärkt att sticka till TV och Morden i Midsomer - tyvärr var det sista avsnittet igår.

Nu blev mudden uppochner! Nåväl, är en bit på min fornnordiska vante som fått en rak keltisk fläta i mudden. Håller på med ett förslag från sonen i norr - kanske blir det något riktigt fornnordiskt på handens ovansida. Stickar vanten i dubbelstickning, en teknik som tar lika lång tid som 2-ändstickning men är ganska kul.
Så har jag satt mina sockor på magic loop som jag skrev förut. Nåja, snabbare än det förra tillvägagångssättet men det är en ojämnhet i skarven mellan sticka och wire vilket gör att man håller på att gå i taket varje gång jag ska gå från en socka till den andra! Tror jag stickar var för sig......det är väl att ge upp men jag får väl erkänna att jag gör det ibland i alla fall.

1 comment:

Heidi said...

Färgerna som du har valt till filten gör att den ser väldigt sober ut:)

Dubbelstickning ger både lätta och väldigt varma muddar, så det är väl värt besväret. Och fina blir dom också med mönstret som du har valt.

Att sticka sockar skall ju vara roligt, som jag ser det. Trivs du inte med den stickteknik som du har valt, så är det väl bara att byta till en annan som du föredrar:)