Tuesday, March 25, 2008

Frisk? Man får inte vara så kaxig...




Inte undgick jag influensan inte. I söndags var det min tur vid middagstid! Febern steg och jag frös. Igår var det värst, trodde inte att jag behövde ligga men det behövde jag visst! Ingen stickning i sängen - inte ens lust till det. Sitter uppe en stund idag och tittar ut över gården och snön som faller och har fallit sedan igår eftermiddag! Är det inte vår nu? Vårdagjämningen har ju varit så..? Kunde inte låta bli att ta en bild- ni i Norrland tycker väl inte att det här är något men för oss som inte haft snö sedan förra våren (mycket lite då också) känns det nästan som julesnö! Det är visserligen inte minusgrader så snön kommer väl att töa bort snart men i alla fall. Vet att det finns blåsippor och vitsippor och krokus under snötäcket! Måtte de komma fram igen snart!

1 comment:

Metta said...

Visst är det vackert med snön, men inte nu när det ska vara vår. Buskar och träd dignar av snömassorna och jag bävade för att gå ut och skotta. En snäll granne hade varit framme och tagit bort den mesta snön. Så glad jag blev.

Krya på dig, så vi får träffas snart.
Kram Metta