Friday, March 28, 2008

Ordning och reda i korgen



Äntligen ordentligt på bättringsvägen men säger som äldste sonen - man får inte tro att man är fantomen - i vår ålder tar det tid att bli frisk!


Jag har legat och funderat över hur jag skulle få ordning på alla mina stickprojekt. Trodde i min enfald att jag skulle fixa undan och göra klart allt i Påsk och bara ha ett projekt på gång åt gången men si, det gäller inte mig och som jag ser i andra bloggar - det gäller nog inte alla andra sticktokiga heller! I alla fall, hittade ett blått tyg och några blixtlås i mina lådor och så blev det ett antal påsar i olika storlekar med blixtlås. Nu har jag fått ordning på mina olika stickningar och blandar inte ihop och trasslar inte till garnerna i korgen. Jag har gjort en fläta av det garn av den aktuella stickningen i resp. påse. 6 stycken påsar finns och lika många arbeten på gång. Linus tröja är nästan färdig, 2 sjalar på gång, en grytlapp i krokteknik, ett par sockar - River Rapid Socks och en mössa i Alpakka, den har blivit liggande sedan januari och kanske får ligga till nästa vinter. Blir nog en 7:e påse - den med aprilsockorna!

Stickat färdigt dotterns muddar enl mönster i Stickas muddhäfte, hoppas de faller dottern i smaken. Rätt färg är det i alla fall och pärlorna har hon valt själv.


Var på stick-caféet Hemstickan igår och vi var faktiskt 21 glada stickerskor! Så härligt! Lokalen räcker snart inte till för oss alla men vi tränger ihop oss - det är så trevligt, roligt och stimulerande att ses! Vilka alster som presenteras sedan! Vi kommer att ha utställning på Hemgården den 6 maj och då ska ni få se - kommer att vara där med kamera förstås.
Nu ska jag välja bland mina påsar.... få se....

2 comments:

Anonymous said...

Hur man ska få ordning på alla påbörjade arbetan tycks vara en ständig följeslagare. Du tycks ändå ha tagit tag i det hela och sorterat var för sig. Smart. Må gott

Metta said...

Ditt initiativ manar till efterföljd. Måste också sy påsar för att lägga mina projekt i, som numera huserar i olika plastpåsar.

Visst har vi trevligt på vårt stick-café på Hemgården. Man känner sig upprymd när man går hem och har fått en del nya idéer. Ser fram emot utställningen i maj.

Ha en bra helg. Kram Metta