Thursday, May 8, 2008

Är sommaren redan här?

Idag var vi bara 7 som stickade i Hemgårdens trädgård. Vilken värme! Alla sökte vi skugga efter en stund men ingen klagade över värmen. Blommorna slår ut i rask takt och en del av dem doftar härligt! Tog med mig en enkel stickning idag, en overall till barnbarnets docka. Typiskt nog kunde jag bara sticka en timme eftersom jag inte hade tillräckligt med garn med. Roligt handarbete att växla med ibland, annars har jag ju sjalar och sockar på gång i mina blåa påsar. Det känns som om jag skulle behöva sy flera påsar för att hålla ordning på alla mina projekt, alternativt att jag skulle behöva ta mig i kragen och få färdigt en del av projekten speciellt de som är lite tråkiga så jag kan ta itu med de roliga!

2 comments:

Anonymous said...

Jag tyckte jag var smart när jag köpte billiga nessesärer på Hennes till mina strumpstickningar.Har tänkt sy men lammning och allt annat tar sin lilla tid,så det har aldrig blivit av.Så nu spretar inga strumpstickor at alla håll.
Att jag inte gjort det förut.
Sticka lugnt.Kram/Ella.

Metta said...

Ska också sy tygpåsar till mina stickningar. Har ju så mycket tyg. Plastpåsar är bra till mycket, men inte till stickning. Det är lätt att stickorna försvinner ut genom något hål.

Ha en bra Pingsthelg, så ses vi nästa vecka.

Kram Metta