Wednesday, June 25, 2008

Junisockor i Opal



Nu är mina junisockor klara! Jättesköna att ha på sig är de också. Vid en titt i korgen finner jag mina UFO:s, tror jag fortsätter med den stora Färöiska sjalen. Ett par varv varje kväll så blir den väl färdig till hösten! Nu ser jag fram emot juli-utmaningen beträffande sockor. Garn har jag så det blir inget problem, kanske blir det andra, man vet inte så noga. Helst stickar jag med st nr 3 men junisockorna fick stickas med 2,5-or och det gick faktiskt ganska bra. Färgen på garnet kallades mocca och framträder inte så bra på den här bilden men de blev ändå ganska läckra tycker jag.
Har någon skrivit något om Ålandsresan som STICKA ordnade? Än har jag inte sett något skrivet från den resan. Tyvärr hade jag inte möjlighet att vara med, antar att det bara var stockholmare som kunde det. Om man i stället hade åkt med Ånedinlinjen så hade fler kunnat vara med, det går nämligen busstransfer från flera Stockholm närliggande städer....
Man kunde ha tagit Ånedinlinjen, skön båtresa och god mat tycker jag och många med mig. Inte är det så dyrt heller...

2 comments:

Anonymous said...

Härlig färg och fint mönster.
Kanske vi ses i morgon på din balkong och stickar.Jag hör av mig.
Kram/Ella.

Anonymous said...

I senaste numret av medlemsbladet finns 2 reseskildringar. Och visst har väl även Vikingline anslutningar???