Wednesday, November 18, 2009

Test av stickor och lite till...


Nu ska jag testa Knit pro plaststickor! Var idag hos Ingers garnaffär i Linköping och hälsade på. Därifrån kan man inte gå utan något - idag blev det stickor! Tidigare har jag testat och blivit förtjust i Knit pro trästickor med utbytbara wires, nu blir det som sagt plast. För tillfället håller jag på med en overall till ett 4-årigt bonusbarnbarn, han behöver något varmt då han spelar hockey! Det ska böjas i tid...Det finns också några stickpåsar med UFO:s i, funderar allvarligt på att lägga dem i någon form av ordning så jag blir klar med en efter en, vill så gärna köpa nytt garn men mitt förråd är ganska stort fortfarande. Dessutom har jag garn som ska bli halvvantar till de Hemlösa, våra vänner på stick-caféet stickar för fullt till dem, precis som förra året! Nu har jag också äntligen min flätstickade uppifrånochnerkofta på fuktiga handdukar så kanske blir det ett foto på den så småningom!

1 comment:

Inger said...

Tack för besöket,jag hade gärna pratat mer med dig.