Wednesday, September 28, 2011

Vantar i selbustrik

Nu är det vant-dags igen, stickar denna gång i Smart-garnet, ren ull och lagom tjockt. Tänkte göra lite större vantar denna gång, men med stickor nr 3 blir det nog stor damvante. Om jag tar st 3,5 kanske det blir lagom till en herre vi får väl se. Mönstret är taget ur häftet Selbustrik som jag fick av mina vänner förra året. Underligt nog är vantarna där stickade med 2-3 trådigt garn och stickor nr 2,5, men man lägger bara upp 51 m till dam - får det inte att funka liksom. Har inte något Raumagarn som man använder i häftet så med det kanske det blir lagom. Missade caféet i måndags och kommer även att göra det i morgon, men nästa vecka är jag nog på plats igen. Tar idag hand om en hel del äpplen och gör vanligt mos av dem. Gott att ha i frysen till vintern.

2 comments:

Inger said...

Måste bara snart sticka sådana vantar jag också.Har stått på att göra listan länge nu.

Eva S said...

Så fina vantar!