Wednesday, July 24, 2013

Vantar igen!

Lovikkavantar mitt i sommaren? Jodå, så knasig är jag. Fick lust att försöka sticka lovikkavantar i 2-ändstickning, har hört om det förut men inte sett det. Blev faktiskt riktigt bra. Gick lätt att tova och de blev tjocka och säkert varmare än vanliga. Bården var jag inte riktigt säker på men det här kanske duger. Nu håller jag på med min koralltröja, verkar bli lagom till mig i alla fall. Skulle garnet inte räcka vilket jag är orolig för att det inte gör, kanske jag skulle göra små vita kanter i merinoull? Verkar väl lite somrigt tycker jag. Vi får väl se. Idag blir det vila från golfen och stickning på balkongen. Lite svalare än igår faktiskt och det uppskattar jag.

4 comments:

heidi said...

jag har aldrig hört talas om tvåändsstickade lovvikavantar förut. men jag kan tänka mig att dom kommer att värma skönt när kylan kommer tillbaka:)

heidi said...

jag har aldrig hört talas om tvåändsstickade lovvikavantar förut. men jag kan tänka mig att dom kommer att värma skönt när kylan kommer tillbaka:)

Inger said...

Hur mycket garn gick det åt? Måste vara utmärkt för den som ofta fryser om händerna.

Pysselfarmor said...

De där måste vara jättevarma! Du får önska att det blir rejält kallt till vintern ;-)