Friday, November 28, 2008

Café och pepparkaksbak


I torsdags var det café igen, 15 stickglada damer samlades och hade en trevlig eftermiddag. En hel del julklappar tillverkades, sockor och vantar och en hel del annat. Själv startade jag ytterligare ett projekt, ett par ljusa vantar med blått mönster i 2-ändstickning. Tyvärr använde jag ett gammalt mönster från ICA-kuriren. Garnet var ett 2-trådigt och man startade med 80 (!) m. Jag startade med 70 och när jag gjort mudden insåg jag att den blev alldeles för stor! Vad gör man då? Jo tar in som en mössa och si - det blev en dockmössa! Alltid något. Hemma har jag på gång 2 par Lovikkavantar som julklappar, hästtröjan, som jag inte behöver ha klar förrän i januari. Nu väntar jag dessutom på Johannas julkalender, har inte bestämt garn än men jag har nog en hel del användbart i mina lådor.

En bra förvaringsgrej visade jag upp på stick-caféet - köpt ett CD-fodral där jag lägger in alla mina rundstickor! Jättebra. Dessutom hittade jag i bokhandeln pennfodral som var 25 cm långa och de passar utmärkt till mina strumpstickor. Känner mig jättenöjd då jag fått ordning på stickeriet!!



1 comment:

Anonymous said...

Kikar in för att önska dig en fin första advent.
Må gott