Tuesday, November 18, 2008

Måste visa mer blommor..


En vit, en rosa och en gul hibiskus, jättestora och vackera. De blommade i vårt område hela tiden vi var där! Dessutom fanns det ett otal rosensorter som jag luktade på varje gång jag gick förbi. Det är ju klart att i spanienklimat kan ju vad som helst blomma! DVS: när vi var där snöade det häftigt på Sierra Nevada, träd stormfäldes i Madrid, snö även i Barcelona och översvämning i Baskien! Allt medan vi låg och solade vid poolen i lugn och ro. Ganska fantastiskt! Återkommer gärna!











2 comments:

Anonymous said...

Tänk vad lycklig man kan bli av
doftande,vackra blommor och all färgprakt.
Naturen är en fantastisk källa att hämta kraft ur!
Må gott,Kine.Kanske ses vi i morgon
på stickcafe´..om det inte blir snöstorm.Kram./Ella.

Inger said...

Hibiskus är en av mina favoritblommor.Har ganska många sen jag börjat ta sticklingar.(alla blir det inte rötter på)Jag minns en jättestor hibiskus som stod på läkarmottagningen där vi gick som barn.Trädet stod i en kruka på golvet och räckte nästan upp i taket.Säkert flera meter i omkrets.Tror inte det bara är det att allt var större när man var liten,det var nog så.