Thursday, January 26, 2012

Bok, krokning och Syfestivalen

Fick en bok i lördags, Svenska Mönster av Karin Kahnlund. Har bara börjat titta i den men den innehåller en hel del mönster på tröjor och inte enbart olika mönsterbårder - få se om det blir något så småningom i min korg. Annars håller jag på med 2-ändstickning och jag har även försökt mig på krokning av vantar, inspirerad av Stickorren i Linköping. Tror att tummarna blir för stora så jag får väl repa och fixa bäst det går. Man ska ju kroka tummarna färdigt innan man fortsätter med handen i övrigt.
Tiden går fort och snart är det Syfestival i Älvsjö.
Den ska jag besöka och även delta i STICKAs årsmöte. Det ser jag verkligen fram emot.
Idag blir det barnvakt dvs spela spel med barnen, laga mat och kanske natta dem. Det finns ju dator i det hemmet också så jag hänger väl med på stick-caféet när läget är lugnt!

No comments: