Thursday, January 12, 2012

Norsk kofta och Buff

Som vanligt har jag flera saker på gång. Överst är bålen på den kofta som jag stickar till dottern. Den blir säkert varm och go, ärmarna är klara så nu återstår bara överdelen. Stickat lite på den idag på caféet. Nedan är en stor tub, ska bli som en rund halskrage som man kan dra upp över huvudet och ha delvis som mössa. Buff kallar jag den. Barnbarnet 8 år bestämde färg och bestämde också att det skulle vara en regnbågsfärgad fläta runt. Så fick det bli.
Stickade en liknande till mamman för något år sedan och klart att lilltjejen ville ha en likadan! Nästa vecka ska jag på stick-café i grannstaden Linköping, Linkmaskan håller till på GarnNetto på torsdag eftermiddag. Ser fram emot det.

2 comments:

Pysselfarmor said...

Å så fina saker du stickar!Hujedamej vilket väder det är här...blåser och viner i knutarna.
Hoppas allt är bra med dig och ha fortsatt skön helg.

Humlans Lott said...

Så himla fin koftan blir - supersnyggt mönster :o) Din familj har verkligen en egen lyxstickerska.

Bara för att du gör så fina saker så tänkte jag pigga upp dig med en award - kolla in min hemsida.

Kram!