Monday, January 30, 2012

Krokade vantar

Så blev det ett par krokade vantar av lite restgarn. Det gick åt 40 gram, hör och häpna! Garnet köpte jag för fler år sedan i Estland, ett tvåtrådigt garn som jag har stickat 2 barntröjor av och fått över - har fortfarande lite kvar så det kan bli till mönster på någon annan vante. Mitt koftprojekt vilar så länge, tror inte garnet räcker till oket och jag har beställt med från "Exklusiva Garner" som Viola Schavon har. Hon sänder snabbt ett hg till. Under tiden stickar jag lite på ett par 2-ändstickningsvantar, har inte någon idé på något kul. Kanske kommer jag på något. Var inne på Ravelry nyss och tog ut ett mönster där "Cardigan with cabled yoke" och jag tror jag har grått garn som precis kan räcka till en sådan cardigan. Få se om det blir någon. Idag var vi 8 på stick-caféet, trevligt som vanligt och en av damerna var igång med sitt första 2-ändsticknings-försök! Hon blev jätteentusiastisk och skulle hem och sticka vidare. Nästa gång vi ses ska vi lägga upp till vantar!

3 comments:

Stickorren said...

Snygga vantar. Det verkade inte vara några problem där inte! Då syns vi i Älvsjö!

Myggan said...

Vilken härlig färg!
/Anna

Pysselfarmor said...

Har aldrig krokat/virkat vantar..får väl testa någon gång.
Jag går på tvåändsstickningskurs helgen när Syfestivalen är....