Thursday, February 21, 2008

Kurs igen!

Här lyser flitens lampa! Idag hade jag 7 "elever" på min lilla hemsnickrade kurs i krokning. Det verkade som om alla tyckte det var roligt att lära sig en för dem ny teknik, alla mönster var ju inte så populära och lätta men jag tror att de lyckades förstå mina förklaringar på vanliga maskor, korsmönster, ökning och minskning och en del annat. Kanske får vi ta en omgång till så de blir riktigt vana- det är ju det som nu behövs, träning, träning och åter träning. Jag själv har börjat på ett par vantar i 2-trådigt ullgarn, de blir jättesköna och säkert varma!
Här hemma håller jag på med förutom vantarna, min Färösjal, Linus fiskartröja, pärlmuddar osv...det tar aldrig slut och väl är väl det!




2 comments:

Stickorren said...

Vad kul! Det är roligt när det sprider sig.
Krokade vantar är ju sköna!

Anonymous said...

Så olika vi menniskor är. Om jag skulle bli utan något att göra här hemma,beror det nog på att jag inte kan bestämma mig för VAD jag ska göra. Det finns så otroligt mycke som jag VILL göra. Och så finns det dom som blir rastlös av att "gå hemma" Ha en bra helg.