Monday, February 18, 2008

Kurser och sån´t

I onsdags hade jag en liten "kurs" i tvåändstickning för några damer från caféet. De är vana stickerskor så det var inte så svårt att lära dem hålla i trådarna i höger hand osv. Nu är det bara träning som gäller! Längtar själv till att få ta till min tvåändstickning, men nu är korgen än mer laddad med projekt! I helgen var jag hos bror och svägerska och kom hem med en färdigstickad tröja men omonterad... och garn och mönster till pärlmuddar! Jag säger gärna ja till utmaningar så jag antog dessa också! Bilder kommer så småningom.
Jag har även varit tvungen att plocka upp 6 varv på min stora Färösjal eftersom jag var envis igår och satt och stickade till skidtävlingarna på TV! Det skulle jag inte ha gjort. Nu vet jag bättre. På torsdag ska jag försöka visa mina vänner på Hemstickan hur man krokar. Förberedelserna är i full gång, jag har gjort några provlappar med olika mönster, tyvärr gjorde jag dem vita med rött mönster - och si, det röda färgade på det vita såklart, var tvungen att blocka lapparna. Att jag aldrig lär mig...men skam den som ger sig!

2 comments:

Metta said...

Ser fram emot krokningen på torsdag. Har ordnat tillsyn till maken, så jag ska kunna vara med hela tiden.
Hur går det med pärlorna? Tag med dem på torsdag om du inte lyckats.
Kram Metta

Britt-Marie said...

Jaaaa, kom hit! Du är varmt välkommen och jag hoppas verkligen du dyker upp. Du är varmt välkommen hem till mig men vi har en hel del träffar här också.
Du kanske kan ge mig lite tips vad gäller krokning dessutom.
Kom!

Kram