Wednesday, January 9, 2008

Bra och dåligt! Vardag igen....



Bra och dåligt, så misslyckade de blev! Stickade dem på mötet i Malmö - fick beskrivning att de skulle tvättas i maskin och då skulle de tovas ihop till att bli "lagom". Inte då, de är fortfarande storas efter 1 tvätt i maskin, 1 tvätt för hand i jättevarmt vatten, gnuggade och sedan centrifugerade hårt. Därefter körda i torktumlaren men inte - de krympte nästan inte alls! Kanske blir de bra vedhämtarvantar i alla fall!




Det här är min sjal som är på gång. I underbart skirt garn och lätt mönster enligt Ella, trodde jag. Sjalen har jag stuckit emellan med och tro mig eller ej, mönstret sitter inte som en spik - nej då, repa upp och läsa mönster igen. Att jag aldrig lär mig"







Så har jag börjat på sockor igen. När januarisockorna blev klara började jag genast leta fler sockmönster och hittade ett hos Kitty, trodde det var enkelt men lite komplicerat var det att vrida maskorna. Kanske förenklar jag det hela på skaftet, har börjat att sticka från tån på den vita. Hälen fick jag lite hjälp med av tjejerna på Vetestickorna idag, tack tack! Nu känns det bättre.

Den röda skulle bli en fin socka som jag hittat hos: En till stickblogg ser genast att jag får en jättestor socka. Få se om jag kan minska på mönstret. Jag behöver bara 64 m och har lagt upp över 70!

I morgon börjar vi på Hemstickan igen. Jag hoppas få se många fina julalster presenteras och att vi blir många, skönt med vardag igen.

1 comment:

Metta said...

Vad duktig du är som satt igång med fler sockor. Ska bli intressant att se vilka sockmönster du hittat.
Vi ses hos Hemstickan i morgon (ja, klockan har inte passerat midnatt ännu). Kram /Mettta