Tuesday, January 1, 2008

GOTT NYTT ÅR!










Tack för alla vänliga ord om mina stickade alster - det värmer!




Nyårsafton blev inte som vi tänkt - en sjuk och en frisk och återbud till vänner som brukat fira nyår med oss under många år. Nåja, raketerna smattrade runt huset och lyste upp himlen vid 12-slaget och vi skålade i vitt vin som inte smakade speciellt bra, det gör ju inte det då man är förkyld!
Jag kunde ägna hela kvällen åt stickning, godis och lite TV och resultatet är här, den ena Monkeysockan blev klar! Har redan börjat på den andra och funderar på att köpa mer garn och göra ett par till - mönstret är rätt kul!
Nu snöar det, dvs snöblandat regn faller ute och det är grått och trist. Då jag tog en promenad i morse vid 10-tiden var jag ganska ensam ute ska jag säga. Mötte en man med hund, en man med telefon och en man gående med stavar i rask takt. Några taxibilar körde förbi men annars var det oerhört lugnt på gator och torg och rester av gårdagen såg jag tydligt, 2 sönderslagna champagneflaskor, mycket skräp och en hel del rester av raketer. Tycker man kunde plockat upp efter sig, vi måste vara rädda om vår jord och miljö!

Måste visa en bild på den stolta masken Max, dvs det som blev av min stickning när jag följt Fröken Fräkens adventskalenderstickning. Visar också bild på lillemans och storasysters mössor!





Jag kan inte riktigt få ordning på hur bilderna ska läggas in här.....

3 comments:

Anonymous said...

Varje gång jag besöker dig"här"blir jag lika glad!Jag funderar också på att göra ett par"Monkey"till.Ge maken ½ glas vatten med 1 tsk cayennepeppar.. och ett glas vatten att skölja ner det med!..om han vågar!Annars vet jag att du sköter honom till det bästa!Vi ses i morgon o stickar en stund!KRAAM/Ella.

Anonymous said...

God fortsättning! Va trist att han blev sjuk. :( Hoppas han kryar på sig fort!
Åhhh vilken sötnos, lilla Max!!!

Ang. bilderna; jag tror det beror på vad de heter, men jag brukar alltid lägga in den sista först, eftersom de då lägger sig i rätt ordning som jag vill ha dem. Hoppas det funkar för dig oxå!
Ses vi på cafét imorgon? Jag kommer iallafall! Har lääängtat såå efter mina stickerskor!
Kram, Sofia

Anonymous said...

Fina saker du tillverkar. En sån tröja som du stickat till dottern skulle nog inte min dotter heller säga nej till. Däremot gör nog mamma det iallafall just nu.
God fortsättning på nyå året och må gott